آخرین مطالب

 
No Image
خوش آمديد!
حقانیت شیعه و رد شبهات پيوند ثابت

آیا منظور از ” اول ” و ” ثانی ” و ” ثالث ” و ” رابع ” در زیارت عاشوراء قابیل و قاتل زکریا و پی کننده ی ناقه ی صالح و ابن ملجم است؟
آیا منظور از ” اول ” و ” ثانی ” و ” ثالث ” و ” رابع ” در زیارت عاشوراء قابیل و قاتل زکریا و پی کننده ی ناقه ی صالح و ابن ملجم است؟
مدتی است که به خصوص در ماه محرم پیامی در شبکه های اجتماعی و مسنجر ها رد و بدل می شود که مضمون آن به این شکل است :

آیا می دانید منظور از ” اول ” و ” ثانی ” و ” ثالث ” و ” رابع ” در زیارت عاشوراء کیست؟منظور از ” اول ” قابیل است و منظور از ” ثانی ” قاتل زکریاست.منظور از ” ثالث ” کسی است که ناقه ی صالح را پی کرد و منظور از ” رابع ” هم ابن ملجم است.
معمولا پیام به این شکل رد و بدل می شود و در پایان برخی از پیام ها نیز یکی دو منبع از کتب شیعه ( معمولا از مجالس المومنین قاضی شوشتری ) ذکر میکنند.

اما مطلبی که باید خدمت شما عرض کنیم این است که افرادی که برای اولین بار این پیام را نوشته و منتشر کرده اند یا غرضی داشته اند و یا اینکه نسبت به حقایق جهل داشته اند! برای روشن شدن هر چه بهتر مطلب،اصل ماجرا را برای شما بیان می کنیم تا ببینید که این تعیین مصداق از کجا آمده است :

وشی بالشیخ «ره» الى خلیفه الوقت العباسیّ «أحمد» أنه هو و أصحابه یسبون الصحابه، و کتابه المصباح یشهد بالک، فقد ذکر أن من دعاء یوم عاشوراء:- اللّهمّ خصّ أنت أول ظالم باللعن منی و ابدأ به أولا ثمّ الثانی ثمّ الثالث ثمّ الرابع، اللّهمّ العن یزید بن معاویه خامسا. فدعا الخلیفه بالشیخ و الکتاب فلما احضر الشیخ و وقف على القصه ألهمه اللّه أن قال: لیس المراد من هذه الفقرات ما ظنه السعاه بل المراد بالأول قابیل قاتل هابیل و هو أول من سنّ الظلم و القتل، و بالثانی قیدار عاقر ناقه صالح، و بالثالث قاتل یحیى ابن زکریا من أجل بغی من بغایا بنی إسرائیل، و بالرابع عبد الرحمن بن ملجم قاتل علیّ بن أبی طالب. فلما سمع الخلیفه من الشیخ تأویله و بیانه قبل منه ذلک و رفع منزلته. و انتقم من الساعی و أهانه.

نظرات[۰] | دسته: زیارت عاشورا | نويسنده: admin | ادامه مطلب...

 

No Image
No Image No Image No Image
 
 
 

بایگانی شمسی

تقویم شمسی

مرداد ۱۳۹۶
د س چ پ ج ش ی
« تیر   آبان »
 1
۲۳۴۵۶۷۸
۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵
۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲
۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹
۳۰۳۱  
No Image No Image